טיפול בהזעת יתר

הזעת יתר או "היפרהידרוזיס" היא תופעה הפוגמת באופן משמעותי באיכות החיים של למעלה מ- 5% מכלל האוכלוסייה. התופעה מאופיינת בהזעה מוגברת שאינה מושפעת, כמו במצב התקין, ממנגנון ויסות החום הטבעי של הגוף. במילים אחרות, הזעת יתר אינה תלויה בשינויי טמפרטורה סביבתיים ופנימיים או ממידת הפעילות הגופנית המתבצעת. חוסר הנוחות מורגש בהרבה מעבר להיבט האסתטי, שכן ההזעה יוצרת מבוכה, דימוי עצמי נמוך ו"מחבלת" בחיי החברה כמו גם בחיים המקצועיים. לעתים, המבוכה מונעת מאנשים רבים לפנות לקבלת טיפול.
בקליניקה של ד"ר איימס מפסיקים להזיע ממבוכה ונפרדים מהמטרד במהירות ובקלות.

הזעת יתר – חלוקה לסוגים

הזעת יתר כללית (Generalized Hyperhidrosis)

הזעת יתר כללית מופיעה על פני אזורים נרחבים בגוף ומהווה תוצר לוואי של גורמים רבים ושונים. אחד הגורמים העיקריים הוא עודף משקל, זאת בשל השפעתה המבודדת של שכבת השומן המונעת מהגוף לאבד חום. בין הגורמים הנוספים מצויים פעילות יתר של בלוטת התריס, הפרשה מוגברת של הורמונים כדוגמת אדרנלין ונוראדרנלין בשל תת סוכר בדם ( היפוגליקמיה), טיפולים תרופתיים שונים, הפרעות הורמונאליות ומחלות עיקריות אליהן הזעה נלווית.

הזעת יתר מקומית (Focal Hyperhidrosis)

הזעת יתר מקומית, או לחילופין, הזעה ראשונית, מופיעה בדרך כלל באזור ספציפי או במספר אזורים בעת ובעונה אחת. האזורים בהם קיימת הזעה מקומית הם על פי רוב בתי השחי, כפות הידיים, כפות הרגליים, אזורי הראש והפנים ובשכיחות נמוכה יותר באזורי הישבן, המפשעות, הגב התחתון ובין השדיים. הזעה זו אינה מושפעת מפעילות גופנית או חשיפה למקור חום אך יכולה להחריף בעת מצבי מתח וסטרס. הסיבה לכך טמונה בהפעלה מופרזת של בלוטות הזיעה על ידי מערכת העצבים הסימפתטית האחראית על ניתוב תגובות הגוף במצבי דחק.

ההשפעתה על אורח החיים

הזעת יתר נתפסת כתופעה לא- היגיינית בעיני החברה ולא רק בעיניי הסובלים ממנה, דבר ההופך את הרכב או המשרד של אנשים רבים למעין ארון שני בו מחזיקים מגבות וחולצות או מכנסיים להחלפה, כתלות בהשפעתה של הזעת היתר. בנוסף, חלקם נמנעים מלבישת חולצות צמודות או בהירות ומעדיפים לנעול נעליים סגורות גם בימי הקיץ החמים ביותר. במקרה של הזעת יתר בכפות הידיים, ישנן התחמקויות מלחיצות יד ושמירת הידיים בכיסים במרבית הזמן. בנוסף ההזעה הינה סימן היכר ללחץ וחרדה וכאשר אדם מראה סימנים אלו בקביעות, החברה לעתים שופטת אותו כבעל בעיה פסיכולוגית.

הטיפול המומלץ

בקליניקה של ד"ר איימס מוצע הטיפול האלקטיבי מספר אחת למניעת הזעת יתר מקומית- טיפול באמצעות הזרקת בוטוקס או הזרקת דיספורט. לאחר אלחוש מקומי, מוזרק תכשיר הבוטוקס או הדיספורט באמצעות מחט זעירה למספר נקודות באזורים הבעייתיים וזאת לשם כיסוי מלא של האזור. הטיפול גורם לנתק כימי בין קצות העצבים המסועפים לתת- השריר ובכך מביא לגירוי מופחת ולנתק חלקי של בלוטות ההזעה במקום המוזרק ולהפחתה ניכרת בהזעה. השיפור בהזעת היתר מופיע בין 3 ל-10 ימים לאחר הטיפול ומשך השפעתו נע בין 3 לשבעה חודשים.  בתום תקופה זו החומר מתפרק והשפעתו פגה ומצריכה טיפול נוסף לפחות אחת לשנה. ניתן לטפל בהזעת יתר באמצעות הזרקת בוטוקס או דיספורט כמעט בכל האזורים- בית שחי, כפות ידיים ורגליים ומפשעה.  אך בפנים, אפשרויות הטיפול מוגבלות למצח ולקרקפת ולעיתים לאזורים אחרים במינונים נמוכים מאוד.



בוטוקס® , וכן BOTOX®,
הינם סימני מסחר רשומים ומוכרים היטב,
בבעלותה הבלעדית של חברת Allergan Inc.
אשר הינה היצרנית של תכשיר BOTOX®.



Please publish modules in offcanvas position.

צור קשר
לייעוץ חינם ופרטים נוספים מלאו פרטיכם כאן: